TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL
İADE KOŞULLARI
GENEL:
- Kullanmakta olduğunuz web
sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size
sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul
etmiş sayılırsınız.
- Alıcılar, satın aldıkları
ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
(RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
- Ürün sevkiyat masrafı olan
kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
- Satın alınan her bir ürün, 30
günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi
ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise,
Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
- Satın alınan ürün, eksiksiz ve
siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım
klavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.
- Satın alınan ürünün
satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden
itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek
zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek
zorundadır.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ
İSE:
- Alıcı, satın aldığı ürün
bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü
teslim yükümlülüğü sona erer.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI
İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:
- Ürün teslim edildikten sonra,
alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız
olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka
veya finans kuruluşu tarafından Satıcı’ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme
konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde
SATICI’ya iade etmek zorundadır.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN
SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
- Satıcı’nın öngöremeyeceği
mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum
Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile
değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini
talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise
iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı,
ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren
yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın
alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME
YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
- Alıcı, sözleşme konusu
mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı
yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim
almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak
zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır.
Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.
CAYMA HAKKI:
- ALICI; satın aldığı ürünün
kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden
itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim
bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek
sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
- SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ
YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
ŞİRKET banffonline.com.tr
ADI/UNVANI:
Banff Bilişim Teknolojileri Tic. Ltd. Şti.
ADRES:
Rasimpaşa Mh. Rıhtım Cd. No. 28 Derya İş Merkezi A Blk. K. 3 D. 51 Kadıköy
İstanbul
EPOSTA: bilgi@banff.com.tr
TELEFON:
0216 773 0234
CAYMA HAKKININ SÜRESİ:
- Alıcı, satın aldığı eğer bir
hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren
başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile
hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
- Cayma hakkının kullanımından
kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir.
- Cayma hakkının kullanılması
için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI’ ya iadeli taahhütlü posta,
faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu
sözleşmede düzenlenen “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri
çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
- 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim
edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal
ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte
gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş
iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
- İade formu, İade edilecek
ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte
eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI:
- SATICI, cayma bildiriminin
kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam
bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20
günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
- ALICI’ nın kusurundan
kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade
imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin
etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün
usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve
bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
- Cayma hakkının kullanılması
nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına
düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal
edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK
ÜRÜNLER:
- ALICI’nın isteği veya açıkça
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait
olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj
malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya
son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim
edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade
edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim
edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar
dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik
ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim
edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının,
kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri
depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI
tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün
değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı
ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da
Yönetmelik gereği mümkün değildir.
- Kozmetik ve kişisel bakım
ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım
ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri
(toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının
açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
- ALICI, ödeme işlemlerini kredi
kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka
ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve
bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda
ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet
ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan
dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı
SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.
ÖDEME VE TESLİMAT
- Banka Havalesi veya EFT
(Elektronik Fon Transferi) yaparak, Ziraat Bankası ve Garanti Bankası
hesaplarımızdan (TL) herhangi birine yapabilirsiniz.
- Sitemiz üzerinden kredi
kartlarınız ile, tek ödeme ya da online taksit imkânlarından
yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi
kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir.